HTML doboz

Leírás

Why do you love fishing? Because its there. Same reason you do. Get away from the old lady. Because it loves me! I don't "like" it. It's part of me and who I am. I't like explaining why I like my right arm. Főleg pergető horgászatról adom közre saját írásaimat.

Naptár

2014
<<  >>
jan feb már ápr
máj jún júl aug
sze okt nov dec

Horgászati észosztó egyéb elmebetegeknek.

2014.10.04. 20:47 szimix

Gájdok gyöngye

Szeretem, ha vendég horgászik velem, bár a csendes pecát kedvelem, de egyáltalán nem baj, ha valakivel megoszthatom az örömöt, és a Velencei-tavamat. Ennek megfelelően szinte minden hétvégén jön hozzám vendég, általában többen is. Ilyenkor én vezetem a bödönt, mondom a tutit, adom a csalit, merítek, fényképezek. A vendégnek más dolga szinte nincs is, mint hogy fogja a halat, és ezzel rendszeresen vissza is élnek...

Ritka lehetőség, hogy más csónakjába ülök, és én lehetek a "vendég", a mai nap épp ilyenre sikeredett. Peti vitt el a csónakján, amihez a bútorszállító akkujjait, 66 librás motorját passzintottuk. A berakodott horgászeszközök mennyisége is inkább teherhajó rakterére lett méretezve, lépni alig lehetett a sok vacaktól.

Captain Péter kissé bajban volt a csónakkal, ami érthető, a legalacsonyabb fokozatban is úgy tolta a motor, hogy folyamatosan kapkodni kellett a markolathoz, hogy valamelyest sikerüljön egyenesben maradni.

Ehhez képest az első hal nála jelentkezett, ha jól emlékszem, egy tenyérnyi Orka támolygóra. Igaz, előtt nekem volt azon a nádfalon két kapásom feltehetően ugyanattól a haltól, ám mivel egy kicsi piros sebile mittoménmire egy nagy bokorugró horgot akasztottam, ami rettentő bután lógott, nem is akadt meg, csak addig tartott a fárasztás, amíg a csalit szorongatta őkelme. Szóval Peti fogott, na.

Aztán végig jártuk a Rigyát, Pákozdot, a Vendelt, dobáltunk a Lángin... Semmi. Pákozdon mondjuk valami elvágta a harapásállómat, ha netán egy 5-ös Efzett körforgótól összeragadt szájú csukát találtok, név és cím a szerkesztőségben, szeretettel visszavárom. Pedig itt-ott találtunk kishalakat, és a rájuk méretezett balinkölyköket, csak elcsípni nem sikerült közülük egyet sem. Végighajigáltuk a kettes kotrás oldalait, és a végén lévő kis tisztást. Ide mondjuk nem volt akadálytalan a belépés, egy kolléga ott úszózott, pont lezárva a csatornába bejutás útját. Nagyon korrekten kivette, bár a szemközti nádfalhoz tapadva hussantunk, ennek a korrektségnek a jegyében vele szemben pont kivertikáltam egy csukát, oda sem mertem nézni, miket gondolhat rólunk...

Aztán nehezen, de bekúsztunk a kilátó alá, és hosszas nyüglődés után Peti megtalálta a magasra felnőtt hínárban bevethető Rapture fegyvert, gyönyörű felszín közeli kapással szerezve örömet nekem (...).

Addig turkáltam a dobozban, míg találtam egy kapásig még soha el nem jutott Cormorán duci akármit, ami bitang messze dobható, és pont 40-60 cm-re a felszín alatt jön. Peti szólt, hogy tán jön valami mögötte, mert különben mi magyarázná a tolóhullámot? Épp csak lassítottam egy kicsit, és gyönyörűen rástartolt ez a szépség. (Nem, nem a sapkás, a pöttyös.)

Hazafelé ismét az úszózó spori mellet surrantunk el, de most nem sikerült megviccelni, legalább is nem azonnal. Épp a déli nádfal egyik öblét ostoroztuk meglehetősen hiábavalóan (bár Peti akkor már ráütéseket vizionált - hiába, reggel óta nem ettünk), amikor megláttam, hogy mögöttünk sorozza a vizet egy balin, üti, veri a vizet, kiugrik, spriccel, mintha egy egész csapat vadászott volna egyszerre. Gyorsan oda csónakáztunk, és már épp készültem kiválasztani a megfelelő csalit... amikor a captain már vonszolta kifelé a képen szereplő játékost...

...hosszan, elgondolkodva, lehajtott fejjel nézegettem egy darabig a cipőm. Túl sokat mondjuk nem segített. Hja, nehéz a gájd élete : )

Kicsit kicsúsztunk a mai napra szánt időből.. úgy kábé négy órával később értem haza, mint amire számítani lehetett, mondhatni fagyos hangulatban várt odahaza életem párja. Pár óra redőny csiszolással sikerült visszaszereznem a bizalmat : )