HTML doboz

Leírás

Why do you love fishing? Because its there. Same reason you do. Get away from the old lady. Because it loves me! I don't "like" it. It's part of me and who I am. I't like explaining why I like my right arm. Főleg pergető horgászatról adom közre saját írásaimat.

Naptár

13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Horgászati észosztó egyéb elmebetegeknek.

2013.01.28. 17:17 szimix

Ma 50 ponty, de amúgy nem minden papsajt...

Címkék: blog érdekes fotó horgász kritika élet kultúra humor magyarország tudomány gondolat írás kérdés ponty élmény víz folyó part barát érzés boldog fogás felel perget

Az út a szokásos módon kezdődött. - Peti, megyünk Csurgóra, a Gaja-völgybe? - Áááá nem, későn fekszem, aztán meg gyalogolni is kellene... Ok, mentem István barátommal, sejtettük, hogy ez lesz a válasz. De mikor kel ehhez a jó horgász? A szörnyű 03h20-kor… Mióta a főnököm elutazott, én etetem a házi kedvenceket, és a magammal vitt szendvicsek sem készülnek el nélkülem. Szóval egy óra kellett mindehhez, 4h20-kor már úton voltunk a kedvenc gaja-völgyi tavunkhoz, Fehérvárcsurgóra. Olyan sötétben értünk a parkolóba, hogy hiába vörösödött ki a fejünk a sok holmi kézi becipelésétől, a tavat is csak akkor láttuk jószerivel, mikor már majd belegyalogoltunk. Nappal ugyan nyári melegek vannak még, de ezen a reggelen ebből mit sem éreztünk, én speciel a nagykabátom alatt is reszkettem. Pedig ez még szeptember eleji sztori. Helyosztó. István leül egy bokor mellé, így magától balra úszózik a parttól 2 méterre, 80 cm-s vízben ezen bokor előtt, én pedig a vele szembeni parton, egy víz fölé hajló, árnyékot, menedéket adó fa ágai alatt. Nagy lapát áztatott-büdösített kukoricákkal etetünk, és épp a hajnal első sugarainál már be is dobhatjuk az első készségeket. Úszón egy szem kukoricával, és bojlival a másik szereléken kezdem, míg szemközt Istvánunk az általa favorizált lebegős csalikkal próbálkozik úgymint: csonti-pufi-kukorica, és a mágikus kenyérrózsa. Neki jönnek előbb, hiába, AZ a bokor a jóker, ha ott sincs semmi, akkor már üres a tó! De ott nagyon is van valami, elkezdi sorban kicibálni tehát a potykákat. 6-2 környékén kezdem érezni, hogy valami nem stimmel… innentől lázasan cserélgetem a csalikat, felszerelést, mígnem megállapodok két szereléknél. Amiket kizárok a további versenyből: önakasztós bojlis bot, és a feeder, az egyik, ami marad az egy 5 méteres spiccbot, 0,35-ös fluorkarbon zsinórral, begumizva, sneciző úszóval, tized grammos ólommal, 16-os horoggal. Ezen a csonti-báb összeállítás lett a nyerő, éppen csak a talaj felett lebegtetve. A másik, a kedvenc match-botom, olyan önsúlyos úszóval, amire nem kell ólom. A csali a könnyű horog súlyától finoman hull alá, bábbal megtűzve még természetesebben, ezen az akadásért felelős a vékony, hosszú szárú drop-shot worm horog, amire gigantikus gilisztákat, csonti-kukorica-báb kombókat fűzhetek. Mindkettőre szépen jönnek, a titok valószínűleg a sokáig állítgatott vízmélység eltalálásában is lehet. István után eredek, bár nem egyszerű, de olyan 10-7 környékén már látszik, hogy tán már nem sikerül tovább jelentősen elhúznia. Mindkettőnknek minden a bokor alól jön, olyan 1-4 kiló között, főleg 2-3 kilósak. Olyan szinten elfoglal a sok tennivaló, hogy a fényképezés szinte teljesen elmarad, a 3-mas felettieket néha sikerül lekapnom, de például arra, hogy a szemközti fogásokat is dokumentáljam, már semmi esélyem. István egy ősrégi tűspicces matc-teleszkópossal küzd, szemet gyönyörködtető ideátról is ahogyan hajlik a cájg, alig veszít halat vele. A spiccbotomon már nagyobb az elhullás, hiszen kicsi a horog, de talán ezért a kapás is több, szóval ezzel így kiegyenlített a mezőny. Igyekszem a bot végét a víz alá dugni, túl közel vannak a kapások, olyan direkt a kontaktus, hogy azon az erőgumin túl is minden módon finomítani kell. Van, hogy a spiccbotost éppen merítem, miközben a másikon már be kell vágnom, olyan 20-20 környékén teljesen elveszítem a fonalat, már nincs értelme a további számmágiának. Közben befutnak a cimborák, ők a víztározón erőlködtek, és hallva a nagy aprítást (minden ment vissza a vízbe amúgy), mégiscsak begyalogoltak, ha másra nem, egy kis baráti cinkelés lehetőségére számítva. Innentől halanként váltjuk egymást, főleg a spiccbotba szerelmesedtek bele, alig akarnak elmenni, hogy végre békésen szórakozhassunk tovább! Aztán délutánra csendesedik a roham, még mindig jönnek ugyan a halak, de már nagyobb szünetekkel. Aztán egyszer csak egy nagyobbacska akad a spiccbotra (nyilván ez volt a csendesedés oka is), alig tudom a szűk helyen kimenteni mellőle a match-t. Kivágom magam mögé a fűre, aztán szép nyugodtan (?) fárasztgatom a jelentkezőt. Tulajdonképpen, bármilyen meglepő is, simán kijön, csak viszonylag sokáig tart. Szerintem nem hitte el igazán, mi is történik vele. Annyira azért kavart a sekély vízben, hogy elzavarjon minden újabb érdeklődőt. A súly 5,8 lett a merítő levonásával.
Olyan csönd lett ez után, hogy el is kezdek pakolni, mígnem a szemközti oldalon az addig szintén már hosszabb ideje csendesen ücsörgő Istvánunk meg nem akaszt valami nagyobbat, addigra már majdnem teljesen menetkész lévén, átszaladok meríteni, fényképeckedni. Ez is szép, majdnem 6-os lett! Ezeken a helyeken szinte mindig fogtunk, néha komolyabb mennyiséget is, de ennyit egyszerre még sohasem sikerült. Hiába, a horgászat egyik legfőbb erénye a türelem, sokat kell vízen lenni, és néha az ember önhibáján kívül is beletalál a tutiba. Ami újra, és újra bebizonyosodik: úgy igaz, a finomszerelékes horgászattal nagyon is érdemes foglalkozni, ha csak egy napot vagyunk egy előre nem etetett területen, majdnem biztosan ez hozza meg a remélt eredményt! Azóta is voltunk többször a kis tavon, szívesen beszámolnék az óriási fogásokról, de az igazság az, három gigantikus betlibe szaladtunk bele. Amint mondják, nem minden papsajt…

komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.