HTML doboz

Leírás

Why do you love fishing? Because its there. Same reason you do. Get away from the old lady. Because it loves me! I don't "like" it. It's part of me and who I am. I't like explaining why I like my right arm. Főleg pergető horgászatról adom közre saját írásaimat.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Horgászati észosztó egyéb elmebetegeknek.

2016.04.15. 20:20 szimix

Smoke inline gyorsteszt



Nem akar jönni az a fránya május, kénytelen vagyok pénzes lavórokban múlatni az időt… De legalább a jobbak közül látogattunk meg egyet, kíváncsi vagyok, ki találja ki a képekből, melyiket : ) Muszáj volt mennem, egyrészt, mert elengedtek, másrészt, mert kaptam egy régen várt „nagyhalas” pörgettyűs botot kipróbálásra, harmadrészt, mert egy extra kiváló UL-pícét pedig megvettem, és ez így együtt mind-mind vízért kiáltott. Az első próbákat a tó nyugati végében dobtuk, még fölhős állapotjában a napnak, és roppant álmosan persze, köszönhetően az óraátállításnak. Mondhatnám, hogy ez az oka, de nem sikerültek a multis dobások, sőt a dobások úgy általában sem, tekintve, hogy a tavalyi évet szinte csak a pöcögtetős, spinning módon űztem. No, hát elszoktam a castingtól, igaz, sohasem voltam nagy bajnok benne. Mindegy, a várva vágyott, kiállításon már megcsodált Quantum Smoke Vertical Inline 30g multis pergető horgászbot (belső zsinórvezetésű, mert az mönő) a karmaim közé került, két éjjel fényezgettem a dobóteknyikámat álmomban, mire csónakba szálltunk. Direkt nem vittem csak a két új szerzeményt, hogy esélyem se legyen váltani, ha bármi szálka menne a körmöm alá, ezt a két botot kell erőltetnem, punktum…
…és elkezdtem dobálni, és csalikat válogatni, és bogozni a fonottat, aztán levágtam, és újra kötöttem, még nagyobb csalit tettem fel, behúztam a féket, mint az igazán kezdők, és végigmentem a tanulási folyamaton, ahogyan azt évekkel ezelőtt is, csak most nem egészen egy délelőttbe tartott. Köszönhetően a bot rövidségének, merevségének (Móri Pisti szerint ugyan ez egy lágy bot, de valószínűleg a majdnem generációs különbség miatt nem pont ugyanazt gondoljuk merevnek), és bénázásomnak, a 25 grammos Tass mester kanálban találtam meg az ideális csalit, amivel aztán óriásiakat megfelelő távolságba sikerült dobnom (ez olyan 40 méter lehetett szemre – de gyermekeim, nékem mán ölég rossz a szemem, csak mondom).
Aztán egyszer csak rámakaszkodott egy csuka, mindenki legnagyobb megrökönyödésére. Mondom én, hogy ilyet a vak is tud fogni, amint a friss példa is ékesen bizonyítja! A tó alja tele van algával, gallyakkal, amit a nehéz csali állandóan összeszedett (és a nem nehéz is), így elsőre azt hittem, valami ág vert oda, de az ág az nem rohan el oldalra, csak a legritkább esetben. Jó, a végtelenben persze bármi előfordulhat, akár kétszer is, de ez azért ritka kombináció volna, valljuk be. Jelentem, a bot tudja, amit ígér! A csalit vezetés közben lehet érezni, és a hal is koppan rajta, egyenesen közvetíti a meccset a bot-fonott kombó. Egyet nem tud, kilós csukával élvezetes fárasztást adni, tekintve, hogy ez egy feszes bot, és erős, szegény kis csuka csak tátotta a száját meglepetésében, ahogyan levegőhöz segítettem. Persze, amikor a horgot kellett volna kivennem a fogai közül, akkor mintha szájzárat kapott volna, nem akarta visszaadni a drága-jó vasat.

Aztán úja dobáltunk pár órát… egyre hosszabbakat sikerült, ami persze nekem nem nagy meglepetés, nem ez az első bot a kezemben, ami belül vezeti a zsinórt. Az tapasztalatlanságból fakadó kérdések, mi szerint: nem tömődik el kosszal? (nem), nem súrlódik a zsinór? (nem, sőt), hangos? (zsinórja válogatja, de ha a 4 szálas power pro-tól nem rezonált, akkor a jobb minőségű fonottaktól biztosan nem fog), nem vékony ez a bot? (bitang erős), fel sem merülnek, ez egy felső kategóriás csónakos bot, valaki (más, hozzáértő) kezében gyönyörű pontosak dobhatóak vele. Az egész összeállítás mindeközben olyan könnyű, mintha csak egy nádpálcával suhogtatnánk. Nem véletlenül emeltem ki már korábban 100 másik bot közül! http://totum.blog.hu/2015/11/06/zebco
Az egyik ilyen gyönyörűen kivitelezett dobásomat egy óriás vérkagylóval honorálta a tó, esküszöm, éreztem, mikor becsukta a „száját”! Olyat, de olyat odavert…
Rengeteg akadó hátráltatja a pecát, ugyanakkor nyilvánvaló, ez a búvóhely-kánaán segít helyben tartani a halakat (nomeg a gátak). Ma mondjuk ennyi volt az akció, István a gallyak után még elejtett egy szintén nyiszlett csukát, aztán öregessen, hátfájósan feladtuk a napot.
Jah, hogy szavam ne feledjem, az ember azt gondolná, hogy az igaz szerelmet elég egyszer megtalálni. No, az igazi igazi félét már 21 éve megtaláltam, de most ráakadtam a szimplán igazira is:
Daiwa Dropshot ultralight horgászbot DDS662ULS-AU, ami egy karbon tűspicces 1-9g dobósúlyú UL pergető pálca. Ha csak egy botom lehet (úgy értem, ha csak kettő botom lehet… vagy maximum három-négy), akkor ez legyen a második!

Mindkét termék a webfishing jóvoltából került e kezeimbe, köszönöm, Pisti!
http://www.webfishingcenter.hu/horgaszbotok/perget-horgaszbotok/quantum-perget%C5%91-horgaszbotok
http://webfishing.hu/horgaszbotok/perget-horgaszbotok/daiwa-perget%C5%91-horgaszbot-csalad/daiwa-dropshot-ultralight-horgaszbot-dds662uls-au/reszletes-termeklap.html

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://totum.blog.hu/api/trackback/id/tr328631190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása