HTML doboz

Leírás

Why do you love fishing? Because its there. Same reason you do. Get away from the old lady. Because it loves me! I don't "like" it. It's part of me and who I am. I't like explaining why I like my right arm. Főleg pergető horgászatról adom közre saját írásaimat.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Horgászati észosztó egyéb elmebetegeknek.

2017.09.17. 09:54 szimix

Az mobil kajakrul

Úgy érzem, lassan illene egy kis infót megosztanom, ami a felfújható kajak használatát illeti.

Volt már műanyag horgász kajakom, de a transzporterem eladása után megváltam tőle (addig abban tároltam, és onnan használtam, az nem volt rossz, de most egy céges fiesztám lett, jóval kisebb hellyel), vagyis tetőn kéne hordani, arra még nem vállalkoztam. Főleg, hogy többnyire olyankor kellene, amikor valami random helyen járok. Még 2917 nyár elején vettem egy ITIWIT egy személyes felfújható kajakot a dékatlanban, 60.000,- Huf bekerülési áron, plusz egy pumpát hozzá. Két év garanciával. Ez azóta többé-kevésbé állandó jelleggel a kocsim csomagtartójában várja a bevetéseket, a szállíthatósága csillagos ötös. Az összeszerelés, és szétszedés gyorsan zajlik, 5-10 perc, attól függően, mennyire van kedvem vacakolni. Már előfordult, hogy elméláztam a vízen (csak még egy utolsó dobást, csak még egy kövest! címszó alatt), és közben egy találkozón vártak, időre. Olyan gyorsan még soha nem értem ki, pakoltam be, és vettem repülő rajtot, szinte semmi időbe nem telt, nem is készen el. Összemértem már profi PE kajak vízre tételével is, azt kell mondjam, én már a hatodik halat húztam, mire a többiek elkezdtek dobálni. Ötös ez is, leszámítva, hogy talán érdemes otthon kiszárítani, vagyis ahhoz majd újra elő kell venni, ami egy PE kajaknál nem játszik (igaz, azt meg le kell venni a tetőről, és szintúgy el kell pakolni. Amikor indiszponált vagyok, akkor a zsákba hajtás sem megy mindig zökkenőmentesen, olyankor kilóg a szatyorból... ez nem annyira szerencsés, de ez van, ha épp elmegy a kedvem.

Nézzük a lényeget, a horgászatot belőle! Először egy kenu lapáttal használtam, úgy lassú, és mindig eltolom az orrát jobbra-balra, no, az nagyon nyűgös. Találtam a padláson egy kettőbe szedhető kajaklapátot, az jó, mert befér a kocsiba, ha csak igazítani kell, kenu evezőként is használható. Amúgy nem az igazi, rám folyik a víz róla, tennem kéne rá gumigyűrűt, valahol van is, de ez persze nem a felfújhatóság miatt történik. Gyors. Klasszul lehet vele haladni, ha muszáj. A hullámot, szelet azonban nem annyira szereti, képzeld azt, hogy a hullám jön balról, a szél szemből, és valami szűk akadó szeletre kell horgászni úgy, hogy ezen nincs súly rögzítő. Annyit, de annyit szentségelek ilyenkor. Szóval, a használata néha nyűgös, ez azonban a biztonságot nem érinti, én 82 kg vagyok, jól tart. A hely kevés benne, ez nyilvánvaló. 2-3 botot szoktam vinni, ne kérdezd minek, de mondjuk kettő is elég volna, egy távdobó balinokra, és egy UL-t minimum. Pontosan, vagy akár messze is lehet belőle dobni. Fárasztani is jó belőle, nem emlékszem nyüglődésre. Felszerelés alig fér be, szoktam közvetlenül magam elé rakodni, a végén alig tudok felállni, úgy elzsibbadnak a lábaim. A súly mindig hoz be vizet, ez nyáron nem gond, most meg kaptam egy használt trokent (100% víz záró ruhát), majd meglátjuk az őszt. Horog soha nem akadt sehova (a felfújható részt gyöngyvászon külső héj takarja), halat nem tartok meg, ha egyáltalán fogok, vagyis az sem kérdés, hova teszem. Sehova, mert hely az nincs.

Szóval ez egy picit kényszermegoldás, ha nagyon mobil szeretnél lenni, amúgy egy rendesen felszerelt horgász kajak nyilván 100* jobb. Igaz, azt nem lehet a zsebemből előhúzni, ha egy víz menet közben megtetszik... valószínűleg ez is, az is kéne, a sokféle vizet látogatóknak az ehhez hasonló eszközöket jó szívvel tudom ajánlani!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://totum.blog.hu/api/trackback/id/tr6212870564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása